Kisah Aku Dan Dia.

Assalamualaikum wbt.

Segala puji bagi Allah yg menciptakan langit dan bumi serta kehidupan yang berada di antara keduanya. Mana Suci Allah.

Pada hari ini, saat ini, langit kelihatan mendung. Suasananya suram. Sekali pandang, wajah langit kelihatan seperti gadis yang hendak menangis. Mungkin air matanya akan tumpah sebentar lagi. Saya menarik duvet perlahan- lahan menutupi kaki. Sejuk. Dingin.

Minda mula berkira- kira akan perkara yang akan terjadi pada keesokan hari. Yang pastinya, hari minggu saya tidak sama seperti hari minggu orang lain. Buku diari dicapai dan tangan pantas mencatat perancangan untuk hari- hari akan datang.

24 Januari 2015. Baru Saya teringat. Dia akan pergi. Dia Akan meninggalkan kami. Dia akan meninggalkan saya.

**akan bersambung

Comments

Popular posts from this blog

Mitsaqon Gholizho

It has been quite some time

Dear Sumaiyah #1