Hati, jangan hilang lagi.

Assalamualaikum wbt.

Segala puji bagi Allah, yang Maha Mengetahui dan Maha Berkuasa. Tuhan yang menciptakan dan yang mematikan. Selawat dan salam buat junjungan Rasulullah saw serta para sahabat yang bermati- matian menyebarkan islam, sehingga kita dapat merasai nikmat iman dan islam pada hari ini. Alhamdulillah.

Alhamdulillah, kini saya sudah memulakan kelas Intermediate Cycle 2 di Hospital Beaumont. Pulang ke Ireland pada 6 September yang lepas. Everything happened so fast, sampai saya tak mampu lagi nak adjust diri dengan segala- gala yang mulai berubah, sedikit demi sedikit. Itu apa yang saya rasa lah. Hati ini pun seperti mencari- cari sesuatu yang hilang. "Benda" yang hilang itu membuatkan diri berasa tidak keruan dan tenang, hatta dalam solat, ibadah- ibadah lain mahupun pelajaran.

Apa yang hilang?

Itu yang menghairankan saya. Sampai sekarang, I wasnt able to identify that missing thing. Bila muhasabah, dan cuba buat few things untuk menenangkan hati, masih lagi tidak berjaya. Yang kelakarnya, saya sedar yang saya kehilangan part of my heart. Effect dia yang tahap tak tahu kenapa nak buat sesuatu perkara, ie: kenapa nak belajar, medic pula tu, kenapa solat nak kena khusyuk, kenapa nak kena buat baik kat orang, kenapa kena buat dakwah?? 

Saya rasa dasyat sangat perasaan yang muncul macam ni. Seolah- olah hati tidak kenal iman dan Allah. Seolah- olah syaitan berjaya mencucuk hasutan- hasutan yang buat saya jauh daripada Allah.

Sehinggalah pada suatu hari, saya rasa saya temui jawapan ke mana hati saya yang hilang pergi. Tbc..

Comments

Popular posts from this blog

Mitsaqon Gholizho

It has been quite some time

Dear Sumaiyah #1